Erasmus „Energy for life ”- întâlnire transnațională în Franța


      Proiectul Erasmus  „Energy for life” se află în cel de-al doilea  an  de derulare la Școala Gimnazială „Elena Doamna” Tecuci. Temele principale ale proiectului sunt: conștientizarea importanței celor patru elemente pământ, apă, aer și foc, fiind elementele care susțin viața pe pământ și protejarea mediului.       

      Activitățile derulate anul anterior 2016 – 2017  au cuprins cunoașterea partenerilor, stabilirea celor patru simboluri: pământ – broască țestoasă, aer – fluture, apă – delfin și foc – dragonul, stabilirea logo-ului, identificarea  celor patru  elemente în arealul local, identificarea celor patru elemente în literatura română, creații literare și artistice pe baza lor, realizarea de experimente de la cele mai simple până la cele mai complexe, pentru buna înțelegere a existenței elementelor care susțin viața și o poveste colaborativă în care mascota proiectului WEAF este personajul principal.

      Planul pentru cel de-al doilea an de lucru 2017- 2018 a fost realizat în cadrul celei de-a treia întâlniri transnaționale din perioada 20-23 noiembrie 2017, la Ecole Primaire Publique din localitatea   Frontenac – Franța.

     Delegațiile din cele șase țări Spania, Italia, Croația, Grecia, Polonia și România, reprezentată de prof. Lefter Adriana coordonator proiect și prof. Arghire Oana,  au fost primite cu multă căldură și bucurie de întreg colectivul de cadre, de copii, părinți și autoritățile locale.

iind o localitate din mediul rural, acest proiect a fost o oportunitate de a cunoaște aspectele reale ale educației – o școală cu multe structuri, cu un sistem educațional diferit de sistemul educațional din țara noastră, în care cadrele didactice din învățământul primar sunt specializate pentru a preda la un singur nivel de vârstă, cu un program diferit, elevii fiind la școală în intervalul orar 8: 30 – 16:30.

     Pe lângă vizitele la clase, profesorii au asistat la ore susținute de profesorii francezi, au susținut și ei secvențe de lecții cu elevii folosind imagini, cântece și diferite obiecte.

     Momente deosebite au fost reprezentate de întâlnirile cu autoritățile locale și cele cu părinții elevilor care s-au implicat mult în organizarea și buna desfășurare a proiectului de la începutul derulării acestuia.

     În cadrul întâlnirii au fost fixate obiectivele pentru cel de-al doilea an de proiect care cuprind  investigarea celor patru elemente după metodologia STEM și realizarea Grădinii Europene folosind semințe din cele șapte țări pentru a identifica modul de creștere al plantelor în funcție de condițiile de mediu.

STEM, o modalitate de investigare care pornește de la realitate folosind disciplinele științe, tehnologie, inginerie și matematică într-o abordare transcurriculară, oferă copiilor o mai bună cunoaștere și înțelegere a oricărui fenomen.

Metodologia STEM este o abordare nouă în învățământul românesc menită a dezvolta copiilor capacitatea de investigare științifică, de învățarea activă și implicarea directă în cercetarea și apoi formularea concluziilor.

În cadrul proiectului, în perioada decembrie – februarie, elevii vor investiga folosind metodologia STEM dezastrele produse de cele patru elemente apoi, din martie până în mai, beneficiile acestora. Produsul final va fi un ghid de proiecte STEM în limba engleză și limbile proiectului.

      Toate activitățile vor fi încărcate pe site-ul proiectului, dar și pe pagina Erasmus de pe site-ul Școlii Gimnaziale „Elena Doamna” Tecuci.

 

       Erasmus Energy for life intalnire transnatională in Franta

Erasmus Energy for life intalnire transnatională in Franta

Erasmus Energy for life intalnire transnatională in Franta

Erasmus Energy for life intalnire transnatională in Franta


Comentariile nu sunt permise.